Young Gymnast
brand-good-sports-white_2x.png
brand-good-company-black.png

Vi utvikler
konkurransedyktige ombruksløsninger. 

I Good Sports jobber vi for å utvikle en inkluderende og bærekraftig barneidrett. 

I Norge kjøper vi sportsutstyr for over 21 milliarder kroner i året. Det enorme forbruket har store konsekvenser for miljøet, men fører også til et utstyrspress som gjør at mange ikke har råd til å delta i idretten. Resultatet er et mindre inkluderende samfunn og et lavere aktivitetsnivå som går på folkehelsa løs.
 

For å snu den negative utviklingen har vi i Good Sports utviklet en helt ny løsning som gjør det enkelt å ombruke sportsutstyr for barn. I samarbeid med idrettslag tilbyr vi et abonnement på alt barna trenger av sportsutstyr, så det blir enklere, rimeligere og mer bærekraftig å trene. Samtidig skaper vi nye inntekter til idrettslagene.

Menneskene som har startet Good Sports har mange års erfaring med å utvikle løsninger som setter standarden for en moderne ombruksøkonomi. De har testet ut mye, lært enda mer og utviklet innovasjonsmetodikk, teknologi, produkter og tjenester for å levere attraktive ombruksløsninger. 
 

Good Sports-løsningen er utviklet på en moderne teknologi-stack som er designet spesielt for å levere på kravene som stilles når økonomien går sirkulært.

Fremfor å bygge en egen merkevare hjelper Good Sports idrettslagene selv med å bli mer relevante overfor sine medlemmer. Derfor har leveres ombruksløsningene for sportsutstyr som "white label"-løsninger som enkelt kan integreres i idrettslagets digitale kanaler og visuelle profil.

På den måten kan vi sammen levere ombruksbaserte løsninger for sportsutstyr som er enklere, rimeligere og mer bærekraftige enn de alternativene som finnes i dagens forbruksbaserte økonomi. 

Menneskene
i Good Sports

Good Sports ble startet av en gjeng som brenner for å utvikle en inkluderende og bærekraftig idrett. Siden 2018 har vi jobbet med å utvikle nyskapende ombruksløsninger. Nå har turen kommet til sportsbransjen.

Axel Haugan

Axel har lang erfaring som gründer av flere ulike teknologiselskap. Han er tidligere Head of Design i Schibsted, VG, og Pioner Labs. Han er grunnlegger av Moshpit og Pioner Labs og har startet tre ulike selskaper innen design og media.
Axel var også med på å starte opp GoGood og ble gjennom det kjent med potensialet i den sirkulære økonomien.

  • Linkedin - svarte sirkelen
axelhaugan.jpeg

Marte Radmann

Marte er leder for produktutvikling i Good Sports. Hun har lang erfaring med å bygge teknolgiprodukter som skalerer. Hun har jobbet som  produktdirektør i Schibsted globalt, produktleder i NRK TV og Radio, Yr.no, Pioner Labs, Accedo.tv og er nå CPO i Moshpit. Marte har vært med å bygge opp GoGood og har dyp innsikt i hva som kreves for å utvikle digitale sirkulære løsninger. 

  • Linkedin - svarte sirkelen
marteradmann.jpeg
IMG_0700.jpg

Preben Carlsen

Preben er grunnlegger og daglig leder av Good. Han har opp en rekke selskaper som GoGood, Trigger, Reodor, Folk, Charge og Nohate. Preben har lang erfaring som gründer, leder og rådgiver for både startups og store selskaper.  Han har jobbet med sirkulærøkonomi og ombruk siden 2018 og har ansvar for strategi-, forretningsutvikling og posisjonering i Good Sports.

  • Linkedin - svarte sirkelen
mariustroy.jpeg

Marius Troy

Marius er ansvarlig for design og brukeropplevelse i Good Sports. Han har lang erfaring som designer og gründer, blant annet som med-gründer av flere internasjonale mote-startups, designlead i Moshpit og Pioner Labs og designer fra Try Apt. Som med-gründer av GoGood har Marius inngående kunnskap om hva som må til for å få levere attraktive designløsninger tuftet på sirkularitet.

  • Linkedin - svarte sirkelen